2010-08-02
 15:39:55

Måndag

Vaknade upp vid halv ett av ett ljud som vi i Sverige har hört ett antal gånger. Ljudet av regn. Yes! Tänkte jag, nu är det faktiskt helt okej att ligga i soffan hela dagen i pyjamas och titta på tv. Helt okej! Så det är väl vad jag har gjort hittils, med avbrott för att surfa lite och äta lunch. Jag ska ut och springa sen när det slutat regna, det har jag lovat mig själv. Något vettigt måste man ju få gjort i alla fall.

Jag har satt ut lappar om Greta, kaninen. Börjar faktiskt sakna henne ordentligt! Jag saknar att ha någon annan att ta hand om, att ha ett ansvar och känna att den är  beroende av mig. Att få pyssla med någonting helt enkelt. Även om kanin inte var det roligaste husdjuret direkt, det måste jag erkänna. Så nu går jag runt och fantiserar om att skaffa hund, eller kanske katt. Vad tror ni oddsen är att jag lyckas övertala pappa om att skaffa katt? Dåligt? Hm, trodde väl det. Får väl vänta tills jag flyttar hemifrån helt enkelt.



Här har vi henne, lilla Greta. Det jobbigaste är att jag inte vet vad jag ska ställa in mig på. Hur länge ska man vänta liksom. Hon är ju antagligen inte vid liv, men man kan ju inte veta helt säkert. Ett dåligt besked är bättre än inget alls tycker jag.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: